Comprar de manera intel·ligent: el primer pas per una alimentació saludable

La millor estratègia per seleccionar aquells aliments de major qualitat nutricional quan anem al supermercat és la planificació. Us donem algunes eines per què us sigui més fàcil:

  • Pensar quins àpats es faran a casa i per quants membres de la família.
  • Planificar el menú (diari o setmanal), intentant incorporar una gran varietat de grups d’aliments i respectar les racions de consum saludables recomanades.
  • Revisar el rebost i el frigorífic per no comprar productes que encara tenim en suficient quantitat, sobretot en el cas dels productes frescos, evitant així que es facin malbé i reduint les restes.
  • Seleccionar productes de temporada i de proximitat, de millor qualitat nutricional i a més bon preu.
  • Confeccionar una llista dels aliments separada en tres columnes: no peribles (arròs, pasta, conserves, sucre…), frescos (fruita, verdura, carn, peix, lactis…) i congelats. Així farem la compra de manera més ordenada i, si seguim aquest ordre, mantindrem la cadena del fred i aconseguirem conservar millor la qualitat d’alguns productes.
  • Comparar preus, ofertes i la qualitat del producte: data de caducitat o de consum preferent, color i aspecte de les fruites i verdures, olor de la carn i el peix, etc.

Amb aquests consells aconseguirem guanyar temps, diners, més varietat en els nostres plats i satisfer les nostres necessitats nutricionals i les de la nostra família.

Anna Burgués

Dietista col·legiada CAT00660

Responsable de l’àrea nutricional de Teno

 

Etiquetes: Alimentació

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per obtenir els nostres serveis, recollir informació estadística i incloure publicitat. Si continua navegant accepta la seva instal·lació i ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra política de cookies. Política de Cookies