L’Aventura de les Emocions, el nou superaliment dels menjadors escolars

L’Aventura de les Emocions és el nou programa pedagògic que TENO està posant en pràctica als menjadors escolars durant aquest curs. A través de contes, jocs, l’expressió corporal i els treballs manuals- i amb el guiatge de l’equip de monitors/es de menjador - s’acompanya als infants en el seu desenvolupament emocional. Per facilitar eines pedagògiques relacionades, l’equip professional de Teno està rebent una formació de sis setmanes sobre intel·ligència emocional i organitzada per l’Escola EFA.
Aquest any és ple d’emocions intenses i d’incertesa. Després del confinament, i amb les noves mesures de seguretat a les escoles , fa que sigui més necessari fer un incís en el món emocional dels infants i cal que ho treballem a l’espai del menjador escolar. L’educació emocional afecta el desenvolupament de l’alumnat: incentiva la seva motivació, predisposa a actituds més positives, millora les seves relacions i facilita millors resultats acadèmics.
A TENO volem desenvolupar-ho i, de la mà dels/les monitors/es de menjador, els més petits aprendran a descobrir els seus sentiments i saber gestionar-los correctament, a través de metodologies actives, vivencials i participatives, enfocades al procés de reflexió, cohesió de grup, aprenentatge cooperatiu i al protagonisme infantil.

LES ACTIVITATS
Una de les formes més pràctiques i divertides per expressar les emocions és a través dels contes, jocs, l'expressió corporal i els treballs manuals.
Els contes
Triar i explicar un conte per engegar el fil conductor.

Els treballs manuals
Proposar fer treballs manuals en grup. Creiem que necessiten el contacte amb altres iguals i saber fer treballs en comú.

L’expressió corporal i els jocs
Una manera més dinàmica i lúdica per gestionar emocions amb llenguatge no verbal i lleure.

Entre les diverses activitats que estem implementant a l’espai del migdia, trobem El monstre de colors, on els infants posen color a les seves emocions fent treballs manuals i dibuixos relacionats, per aprendre a identificar-les i gestionar-les. Fotos: Escola Tagamanent (La Garriga)

tagamanent 4tagamanent 3tagamanent 5

O aprofitar les celebracions com Halloween per crear personatges com el Fantasma Menjapors. Una dinàmica per animar als nens a ser conscients i expressar les seves pors i jugar a alliberar-se. Fotos: Escola Santa Anna (Premià de Dalt)

Santa Anna menjapor 2Santa Anna menjapor 1Santa Anna menjapor 3

Per aconseguir que un nen creixi, en tota la dimensió de la paraula, no n’hi ha prou amb l’adquisició de coneixements. Generar un clima emocional positiu al menjador escolar també influirà de forma decisiva en el seu desenvolupament. Si l’educació ha de ser un procés d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i les hem de tenir en compte.

“Educar la ment sense educar el cor, no és educació en absolut”. Aristòtil.  

Etiquetes: menjadors escolars ,, gestió emocional, infants, pedagorgia

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per obtenir els nostres serveis, recollir informació estadística i incloure publicitat. Si continua navegant accepta la seva instal·lació i ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra política de cookies.